Sistem 3D tidak bermain-main pada tahun 2013. Walaupun beberapa produk baru mempunyai prestasi kurang bersemangat, mereka telah berjaya membuktikan bahawa gudang 'whipped cream pies in your face' adalah strategi terbaik untuk mengembangkan gembar-gembur dan menarik perhatian anda. Entah bagaimana di antara mempromosikan siaran produk baru mereka di CES 2013, mereka berjaya memperoleh 'Anugerah Terbaik CES 2013 untuk Teknologi Baru Muncul"Semasa mengacarakan pemuzik bermain alat cetak 3D di gerai mereka, dan masih menemui waktu untuk melepaskan platform untuk pemodel dan pemaju untuk memanfaatkan aplikasi yang berpusat pada percetakan 3D.

"Cubify percaya semua orang kreatif dan semua orang boleh mencipta - kita semua hanya perlukan cara yang menyeronokkan dan mudah untuk bermula."

Dipisahkan antara dua platform, sistem reka bentuk Aplikasi Cetak 3D baharu Cubify disediakan untuk pengaturcara serta pemodel tanpa pengalaman pengaturcaraan. API Cubify "adalah untuk pengaturcara web yang menulis apl web mereka sendiri, mencipta model dan melakukan pengaturcaraan". Setelah pengaturcara menyerahkan apl itu, prosesnya adalah serupa dengan proses penyerahan apl iOS Apple: tunggu beberapa hari dan ketahui sama ada apl itu diluluskan. Tiada jumlah maksimum apl yang boleh diserahkan oleh pembangun dan Cubify menjaga tanggungjawab E-dagang, percetakan dan pemenuhan.

2

1

Sebagai alternatif, bagi mereka yang mengelak laluan pengaturcaraan tetapi masih mahu terlibat, platform AppCreate membenarkan pemodel untuk mencipta aplikasi web Cubify menggunakan antara muka Cubify AppCreate dalam talian. Setelah antara muka dibuat, ia semudah memuat naik fail model 3D anda dan menerima peratusan pembayaran untuk Model Cetakan Awan Cubify (serupa dengan Shapeways).

4

3

Walaupun platform ini masih di peringkat awal, ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana ia akan diambil apabila 2013 membentuk tahun yang besar untuk percetakan 3D.

Untuk mengetahui lebih lanjut pergi ke Cubify's Tapak Pembangun.

Pengarang

Simon adalah pereka industri yang berpusat di Brooklyn dan Editor Urusan EVD Media. Ketika dia menemui masa untuk merancang, fokusnya adalah untuk membantu para pemula mengembangkan penyelesaian penjenamaan dan reka bentuk untuk merealisasikan visi reka bentuk produk mereka. Sebagai tambahan kepada pekerjaannya di Nike dan pelbagai pelanggan lain, dia adalah sebab utama segala sesuatu dilakukan di EvD Media. Dia pernah bergulat buzzard buaya Alaskan ke tanah dengan tangan kosong ... untuk menyelamatkan Josh.