Untuk sesiapa sahaja yang ingin memanfaatkan sepenuhnya pengimbas 3D atau aplikasi pengimbasan 3D telefon pintar mereka, yang baru MODO untuk Repotologi siri dari laman latihan reka bentuk industri cadjunkie hanya untuk anda.

Dengan harga rendah $ 39 ($ 14 untuk ahli cadjunkie Premium), siri video yang boleh dimuat turun ini merangkumi semua yang perlu anda ketahui mengenai menukar data imbasan 3D menjadi geometri yang dapat dilaksanakan, serta beberapa skrip MODO yang direka khas untuk siri ini untuk membantu mempercepat aliran kerja.

Dalam siri ini, pro industri perancang industri EvD Media, Adam O'Hern, mengambil retopologi untuk mendapatkan putaran dan memasukkannya ke dalam istilah mudah untuk memanfaatkan sebahagian besar data imbasan 3D anda dan mengubahnya menjadi model CAD yang berfungsi dan boleh dikilangkan dalam MODO atau SolidWorks.

Sebagai tambahan kepada sembilan video penuh ciri dan termasuk skrip MODO untuk mempercepat aliran kerja retopologi anda, siri ini juga merangkumi fail proses untuk membantu membimbing anda setiap langkah.

Di sini, Adam memecahkan semuanya:

Jadi, apakah Retopologi yang mungkin anda tanyakan?

Mungkin anda telah meluangkan masa untuk telefon pintar anda dengan salah satu daripada banyak aplikasi pengimbasan 3D seperti Tangkapan 123D Autodesk, atau mungkin anda ingin menjadikan model patung dari ZBrush lebih mesra untuk pembuatan. Pada dasarnya, tujuan akhir retopologi adalah mengambil model 3D yang ada dan 'mengesan' bentuknya dengan geometri yang dapat dilaksanakan sehingga dapat dimanipulasi lebih jauh dalam pakej perisian CAD khusus seperti SolidWorks. Ringkasnya, retopologi adalah proses membina semula model yang 'mati' dengan fungsi yang boleh anda gunakan untuk percetakan, rendering dan pembuatan 3D.

Kemahiran Utama yang Akan Anda Tambah ke Kotak Alat Anda:

Untuk siri ini, Adam menguraikan setiap langkah untuk menukar objek dunia nyata menjadi geometri bersih yang dapat anda gunakan untuk membawa reka bentuk produk anda ke tahap seterusnya dalam MODO dan / atau SolidWorks. Sama ada tujuan akhir anda adalah hanya meningkatkan kemahiran pemodelan anda atau membina prototaip buatan tangan, anda akan dibimbing melalui proses menggunakan retopologi untuk meningkatkan permainan reka bentuk anda.

Mengimport Imbasan 3D dari Aplikasi Telefon Pintar

01

Membangun Semula Mesh dalam MODO

02

Mengeksport dan Memuktamadkan Reka Bentuk Anda di SolidWorks

03

Pergi ke cadjunkie untuk memuat turun dan mulakan dengan MODO untuk Repotologi siri, atau mendaftar untuk cadjunkie Keahlian premium untuk mendapatkan akses ke seluruh pustaka latihan video reka bentuk industri.

Pengarang