Pada hari Selasa, 6 Februari, SpaceX melengkapkan sejarah di tulang leher dengan pelancaran ujian of Falcon Heavy, roket paling kuat yang pernah dilancarkan. Dengan anggaran kos 90 juta (150 juta paling banyak) dan kemampuan untuk mendorong 141,000 lbs di luar atmosfera kita, ini meletakkan penerokaan ruang angkasa kembali ke fikiran semua orang.

Tidak diragukan lagi, ini akan memberi inspirasi kepada banyak jurutera. Jurutera seperti Lance Skelly, seorang Pelukis Perangkaan Mekanikal dan Struktur yang mengendalikan bendaimajigs.com. Dia tahu siapa sahaja yang cukup keren untuk melepaskan Tesla Roadster yang ditembakkan ke angkasa dengan jarak lebih dari 18,000 mph akan menghargai model 3D kapal angkasa itu. Jadi, dia membuat satu.

Lance memodelkan Falcon Heavy di KeyCreator dan, walaupun hanya anggaran kasar, ini adalah titik permulaan yang baik untuk membuat model 3D anda sendiri, roket model anda sendiri, atau cetakan Falcon Heavy Jell-o yang anda impikan selama ini minggu lepas.

Anda boleh memuat turun model Falcon Heavy di GrabCAD. BONUS! Jangan ketinggalan juga model Falcon 9 miliknya. Lihatlah disini.)

Pengarang

Josh adalah pengasas dan editor di SolidSmack.com, pengasas di Aimsift Inc., dan pengasas bersama EvD Media. Dia terlibat dalam bidang kejuruteraan, reka bentuk, visualisasi, teknologi mewujudkannya, dan kandungan yang dikembangkan di sekitarnya. Dia adalah SolidWorks Certified Professional dan cemerlang dalam jatuh canggung.