Sebaik sahaja usahawan berjaya menyediakan satu tapak e-dagang untuk menjual barangan, mereka sering berpindah ke kawasan baharu. Kadangkala ini bermakna menjual kelas barangan yang sama di bawah jenama baharu yang direka untuk menarik jenis pelanggan yang berbeza. Sekali lagi, ini juga mungkin kerana pemilik tapak ingin menawarkan rangkaian produk yang berbeza, yang tidak semestinya sesuai dengan tapak semasa mereka. Teruskan membaca untuk mengetahui cara anda boleh menjadikan tapak e-dagang anda yang seterusnya lebih baik daripada yang terakhir.

Gunakan Alat Pembinaan Laman Web

Jika kali terakhir anda menyediakan tapak web untuk kedai dalam talian, anda perlu membayar pereka grafik dan juga pereka web untuk menghasilkan barangan tersebut. Kemudian anda perlu berfikir semula. Terima kasih kepada teknologi automatik dan diuji dan diuji susun atur pembangun laman web e-dagang moden, anda hampir tidak memerlukan reka bentuk atau kemahiran teknikal untuk menyediakan tapak web dan berjalan dalam masa sejam atau lebih. Jadikan tapak anda sekompleks atau semudah yang anda suka, memandangkan sifat penawaran produk anda. Apabila anda menggunakan alatan dalam talian yang tersedia hari ini untuk menghasilkan tapak baharu, anda akan tahu bahawa ia akan mula berfungsi dengan berkesan dari hari pertama. Program pembinaan sedemikian boleh mengendalikan apa sahaja daripada halaman produk pakar kepada transaksi termasuk pemulangan bayaran balik serta pembayaran, jika sesuai. 

Elemen Tiga Dimensi

3D bukan sahaja untuk pawagam dan pawagam rumah. Anda boleh membuat buzz di sekitar tapak web anda dengan memasukkan elemen pop keluar ke dalamnya juga. Kelebihan menambah elemen realiti maya dan tambahan pada tapak anda ialah ia membantu orang ramai membuat keputusan membeli. Bayangkan anda mempunyai imej yang dipaparkan 3D bagi salah satu reka bentuk produk anda. Dengannya dalam keadaan AR atau VR, bakal pelanggan boleh menerokainya dari hadapan, belakang dan sisi tanpa usaha sama sekali. Lebih baik lagi, ada yang boleh disesuaikan Pemalam 3D untuk e-dagang laman web membenarkan visualisasi objek apabila ia muncul di rumah orang ramai.

Kandungan Video

Pada masa kini, penerangan produk yang mudah hanya akan membawa anda setakat ini. Jika anda ingin menarik lebih ramai pelanggan, maka anda memerlukan kandungan yang sebenarnya mereka hargai yang selalunya bermaksud video pendek, tajam dan tepat sasaran. Walau bagaimanapun, tidak semua kandungan video anda perlu memfokuskan pada produk individu. Gunakannya untuk membandingkan produk dalam kelas yang serupa supaya pelanggan boleh memilih yang paling sesuai untuk memenuhi keperluan mereka. Satu lagi petua yang baik untuk tapak e-dagang ialah menyediakan video pengajaran. Ini amat membantu jika anda menjual produk teknikal yang pelanggan mungkin mahukan sedikit panduan tentang pengendalian. Ini bukan sahaja akan menjadikan tapak anda lebih cenderung untuk dipercayai oleh bakal pelanggan, tetapi ia juga harus membantu meningkatkan keterlihatan internet anda. Google dan enjin carian utama yang lain cenderung untuk meletakkan kedudukan tapak dengan video pengajaran dan kandungan yang serupa dengan lebih tinggi.

Ringkasan

Pada akhirnya, anda harus sentiasa menyasarkan untuk menambah baik pada tapak e-dagang terakhir anda dan tapak pesaing anda. Jika tidak, seseorang akan mempunyai tapak dalam pasaran khusus anda tidak lama lagi, jadi jangan lepaskan adat kerana anda tidak berada selangkah ke hadapan. 

Pengarang